Si l’altre dia us parlava de les peixateres de l’AVE, avui tornaré a fer de hater d’aquest servei de RENFE per queixar-me de la cobertura 3G de la línia Barcelona-Madrid.

Un dels avantatges de l’AVE respecte l’avió és que pots treballar amb més comoditat. Però a l’any 2017 per treballar cal estar connectat. I, per estar connectat, cal tenir una bona cobertura. Ja no demano tenir cobertura 4G o tenir WiFi als vagons (que seria el més adequat i no difícil de fer), però sí que tenir 3G de forma continuada i decent és el mínim exigible.

A les línies d’alta velocitat hi ha una cosa que es diu GSM-R, que és com el GSM por per trens (la R és de Railways). Alguna cosa en sé perquè he fet més d’un projecte GSM-R per línies d’alta velocitat. El tema és que per aquesta xarxa només hi s’hi transmet informació de seguretat des del lloc de comanament al tren i viceversa.

El que diuen RENFE (que posa els trens) i ADIF (que posa la les vies, les estacions, els sistemes de comunicació, de seguretat, d’electrificació, etc.) és que la cobertura l’han de proporcionar els operadors (Movistar, Vodafone i Orange), però el que no diuen és que l’Administració ferroviària (ADIF) els pots apretar i arribar a acords que millorin la cobertura.

El que sí pot fer RENFE és posar Wifi a l’interior dels trens.

Em sembla que tampoc demanem tant.

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].