El judici contra Mas, Ortega i Rigau, que va començar dilluns, va anar precedit d’una manifestació de desenes de milers de persones que va acompanyar els tres acusats fins la porta del Palau de Justícia.

Aquella manifestació va servir perquè molts unionistes acusessin els independentistes de pressionar la feina dels jutges i que allò era molt antidemocràtic i tal. Estic d’acord en que a mi també em posa nerviós veure gent concentrada davant dels tribunals (com jo vaig escriure dilluns aquí al blog), però no crec que es pugui definir com un acte antidemocràtic, en tant que el poder judicial és un dels tres poders que emana del poble i, com a tal, el poble té tot el dret del món de queixar-se’n quan considera que no fa bé la seva feina o la seva feina és intervinguda i dirigida des del poder polític (com és evident que és el cas).

Però jo vull aprofitar per parlar del poder periodístic i mediàtic i la seva pressió contra la justícia. Dimarts, l’endemà de que comencés el judici, vam poder llegir algun article d’opinió que amenaçava amb vessar sang (el de Luis María Ansón), vam llegir editorials dictant sentències i, fins i tot, alguna portada de diari (el de La Razón) assegurant que els tres acusats serien declarats culpables i per unanimitat.

Això no es podria considerar també pressionar a la justícia?

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].

