Fa uns mesos que el trànsit de l’àrea metropolitana està augmentant de forma constant.

A mi em toca sortir cada matí de Barcelona i, per sort, no em trobo embussos de trànsit perquè faig el camí contrari que el de la majoria de la gent, que entra a treballar a la capital. El tram d’autopista que veig cada matí col·lapsat és el que va de Sant Cugat a Barcelona, els túnels de Vallvidrera. Hi ha molts dies en que el cotxes estan parats a Sant Cugat i, quan arriben al peatge, han de pagar religiosament els més de 4 euros perquè s’aixequin les barreres i, llavors, seguir completament parats fins la Via Augusta de Barcelona.

Per què no s’implanta un sistema de peatge variable que variï el preu segons l’hora del dia? Ja sé que a Vallvidrera hi ha 2 tarifes diferents (hora punta i hora vall), però la diferència és tant poca que no té massa incidència.

El que jo plantejo és posar el preu del peatge a un preu desorbitat a les hores de màxima congestió (més de 10 euros), de forma que qui pagui per passar es trobi menys cotxes. I, de pas, que els cotxes intentin passar-hi abans (molt aviat) o despres) més tard.

Seria una manera de que una via “més ràpida” pels que paguessin i, de pas, serviria per distribuir els cotxes en altres hores que fossin més econòmiques.

Un exemple pel peatge de Vallvidrera d’entrada a Barcelona:

  • si passes pel peatge abans de les 6 am: 2 euros
  • si passes entre 6 i 7 am: 3 euros
  • si passes entre 7 i 8 am: 6 euros
  • si passes entre 8 i 9 am: 15 euros
  • si passes entre 9 i 10 am: 8 euros
  • si passes més tard de les 10 am: 2 euros

(i al vespre tornar a fer una cosa similar de sortida)

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].

Anuncis