Els dijous en Marc té educació física al matí i bàsquet després de l’escola. Com que dijous passat va ploure molt a primera hora del matí, durant el dia al grup de Whatsapp de l’equip de bàsquet (que va crear l’entrenador i on hi som tots els pares) es va generar el debat de què farien els nens a l’hora de l’entrenament si tornava a ploure (perquè habitualment entrenen en una pista exterior).

Hi havia dues alternatives: entrenar al pavelló (si hi havia lloc, perquè hi ha d’altres esports a la mateixa hora) o anar a una sala a veure un vídeo.

I llavors em va assaltar el record de què passava els dies que plovia i teníem educació física quan jo era petit i anava a l’escola. Teníem un profe d’educació física, en Carles Nadal, que sempre que plovia ens feia mirar la pel·lícula Basket Music. Sóc incapaç de dir el número de vegades que vàrem veure aquella peli, però segur que seria un número proper a la vintena.

Aquest record m’ha servit per posar “Basket music” a Google i descobrir que és una pel·lícula de 1979 (!), que ara sona molt lluny però quan jo anava a Primària no feia ni deu anys que s’havia estrenat. Potser intento recuperar-la i tornar-la a mirar, més que res perquè el protagonista principal és la llegenda de l’NBA Julius Erving (Dr. J) i, a més, tots els integrants de l’equip són del signe del zodiac peixos, com jo.

Per cert, he descobert que el títol original de la peli és “The fish that saved Pittsburgh” que com tothom sap, en espanyol vol dir “Basket Music”.

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].

Anuncis