Ara que s’acosta la temporada on la majoria de persones fan (fem) vacances, s’acostuma a obrir el debat de si durant aquestes vacances és millor desconnectar completament o no.

Ho dic sobretot pensant en persones que tenen posicions de responsabilitat a les seves empreses, normalment amb persones al seu càrrec, com seria el meu cas.

Hi ha una teoria que diu que és millor desconnectar completament durant les 2 o 3 setmanes de vacances (dic 2 o 3 perquè són les vacances continuades que habitualment fan aquest perfil de persones). Aquesta teoria diu que no s’ha de mirar el correu electrònic i només contenstar alguna trucada, sempre depenent de qui sigui el que truca.

Hi ha una altra teoria, que és la que jo aplico, que prefereix mantenir la connexió “amb perfil baix”. Jo acostumo a llegir els correus electrònics mentre sóc de vacances. Potser no ho faig cada dia, però sí que cada 2 o 3 dies. La majoria dels correus no els contesto, però potser n’hi ha algun d’urgent que sí haig de contestar o algun altre que haig de redirigir perquè alguna altra persona o persones facin alguna acció (això ho faig perquè jo no em converteixi en un coll d’ampolla).

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].

