Avui us vull parlar de la meva experiència personal amb la companyia aèria Vueling.

Fa anys, quan era una companyia jove, funcionava molt bé. Però actualment el servei s’està deteriorant a marxes forçades.

Fa temps es podia catalogar com a companyia de baix cost, però actualment els preus (comparat amb el servei que ofereix) són molt cars. Per trobar preus baixos has de fer unes combinacions de vols molt estranyes i, a sobre, amb uns horaris molt extrems.

Entenc que pot ser una bona opció per fer viatges d’oci, on segurament és més fàcil d’encaixar els horaris estranys. Però per fer viatges “de negocis” és un autèntic desastre.

Els vols de primera hora del matí són els únics que van bé. Acostumen a sortir molt d’hora (sobre les 7:00), el que implica fer unes matinades importants. Però, per altra banda, pots aprofitar molt millor el dia. I dic que els vols de primera hora van bé perquè diria que són els únics del dia que tenen una probabilitat alta de sortir puntuals.

A mida que avança el dia, la majoria de rutes van acumulant retards i si has d’agafar algun vol al vespre-nit segur (dic segur perquè la probabilitat de que passi és altíssima) que surt més tard del previst.

Entenc que, per estalviar-se diners, les operacions es basen en tenir els avions el mínim temps possible a terra. Però segurament les operacions estan tant ajustades i optimitzades que qualsevol petit retard provoca un efecte en cadena de a totes les rutes posteriors que hagi de fer aquell avió. Si el preu del bitllet fos molt baix (realment de baix cost) jo estaria disposat a arriscar-me a patir retards. Però el preu del bitllet no és baix i, per tant, el servei no pot ser baix.

Només cal que us passegeu pel compte de Twitter de @VuelingClients i comprovareu com el Community Manager es passa el dia demanant disculpes pels retards.

Vosaltres heu tingut alguna experiència recent de retards o cancel·lacions de Vueling?

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].

Anuncis