Hi ha perfils de Twitter que són d’institucions o d’empreses i que, per tant, tots sabem que hi ha un CM (Community Manager) al darrera gestionant-los.

També sabem que hi ha moltes “celebrities”, amb milions de seguidors, que tenen subcontractada la gestió del seu perfil de Twitter.

Però no hi ha cosa més cutre que tenir un perfil suposadament personal i que, per tant, suposadament gestiona la mateixa persona que apareix al nom del perfil, i que sigui gestionada per un CM fent-se passar per un altre. Em posa molt nerviós quan detecto algun d’aquests perfils falsos. I dic falsos perquè només serveixen per fer propaganda a costa d’enganyar la gent.

Si segueixo a una persona (a un perfil personal) és perquè m’interessa el que diu aquella persona, no el que algú altre escriu i/o pensa per ell. Quan tinc la sospita que un perfil és “propagandístic” immediatament li faig unfollow perquè no tinc la necessitat de ser enganyat tant descaradament.

Un altre dia parlarem dels comptes de Twitter que “compren” seguidors falsos. És mol rastrer i produeix total desconfiança.

Abans d’acabar us demano ajuda: coneixeu algun perfil propagandístic que sigui gestionat per algú diferent al “titular” del compte? M’ajudeu a denunciar-los per fer-los unfollows?

[Aquest post forma part del “Projecte 365”].

Anuncis