Aquest cap de setmana s’ha tancat la temporada a Cornellà-El Prat amb les pitjors dades d’assistència des que es va inaugurar l’estadi. De fet, cada temporada hem anat perdent espectadors i enguany ha caigut un 32,9% respecte el primer any. Una de cada tres persones que van anar a Cornellà la temporada 2009-2010 enguany no hi ha anat.

A les següents gràfiques es pot veure com ha caigut l’assistència, tenint en compte els dinou partits de cada temporada (gràfica superior) i restant els partits contra Barça i Madrid, que sempre distorsionen (gràfica inferior).

Espectadors_cornella_2014_2015_mini

Amb aquest article no intento posar el dit a la nafra d’un problema que ens hauria de preocupar molt a tots els socis, i especialment al Consell d’Administració. El que em vull preguntar és si el club sap realment per què cada cop hi ha menys espectadors al camp.

Els arguments i excuses que es poden posar són diversos i s’han llistat nombroses vegades: la crisi, els horaris, la rotonda, la desafecció dels socis, els resultats del primer equip, etc. Tothom, en funció de cap a on vol escombrar, fa servir l’argument que millor li convé.

Però la meva pregunta és: què fa el club per conèixer la realitat?

Fixeu-vos que no em pregunto què fa el club per canviar la tendència i fer que la gent torni al camp. Això seria un altre debat.

Una proposta raonable i realitzable seria trucar a tots i cadascun dels socis que no renoven tots o algun dels seus carnets per preguntar-los els motius que els han portat a prendre aquesta decisió. Segurament seria difícil poder arribar a contactar amb tots i algunes respostes no serien sinceres, però com a mínim estaríem més a prop de conèixer els motius reals i fugiríem del terreny de les especulacions.

No caldria que el resultat d’aquesta “enquesta” es fes públic, però es disposaria de dades reals per treballar. Per poder prendre la millor decisió és important tenir les dades més fiables possibles sobre la taula i no treballar en base a especulacions. Potser seria el primer pas per començar a girar la tendència de les últimes sis temporades.

Aviat començarà la campanya de renovació de carnets. Els creatius del club deuen estar pensant la millor estratègia per apel·lar al sentiment i fer que el major número de socis renovin els seus vots i la seva confiança. No seria interessant que els que confeccionen la campanya sabessin per què l’any passat uns quants socis es van perdre pel camí? No seria útil per intentar que el 33% d’espectadors que s’han perdut des de l’estiu de 2009 tornés al camp la temporada vinent?

(Article publicat a PericosOnline).

Advertisements