Em cansa l’obsessió malaltissa de molts pericos amb el Barça. Jo també estic indignat amb el tracte de favor que reben a nivell mediàtic, polític i social, però intento ser objectiu i no acusar-los de tots els mals de la existència humana en general i dels pericos en particular.
Ara resulta que toca acusar-los de l’expoli de la nostra cantera, perquè sembla que s’enduen tres jugadors de l’infantil. Per cert, el Madrid s’emporta un cadet i no sento tanta indignació, però bé, això seria un altre debat.
El més fàcil és trobar culpables i excuses fora, però quan analitzo fredament el desgavell esportiu i estructural del nostre propi club començo a pensar que entenc les famílies que opten per fer marxar els seus fills del club. Què el Barça – i el Madrid – s’aprofiten de la situació i venen de “pesca” a Sant Adrià? Quin problema hi ha? Si féssim les coses bé els seria molt més difícil endur-se jugadors, però em temo que amb la política erràtica que portem temps abanderant, els ho estem posant en safata. Només falta penjar un cartell a l’entrada del club que digui alguna cosa com: “Passin i vegin, estem de liquidació”.
Avui coneixem un altre rumor que parla del desmantellament de l’Espanyol B. Que quedi clar que és un desmantellament proposat i orquestrat pel nostre propi club, no hi ha cap bèstia ferotge que ens ve de fora a fotre’ns el filial enlaire.
Els casos de Javi Márquez, Álvaro i Amat també són de collita pròpia. El conflicte l’hem originat nosaltres mateixos. Al tanto que si Álvaro i/o Amat acabessin al Barça la culpa no seria del Barça, seria nostra i només nostra. Ho dic perquè també llegeixo molts comentaris atacant el Barça per voler-nos “robar” Jordi Amat.
Ara hi haurà qui m’acusarà de sempre criticar i de ser el líder dels “Cenizos F.C.” (comentari brillant al meu últim article a PericosOnline), però és que em fot molt veure com estan enfonsant el club i, sobretot, la nostra cantera. Una cantera que ha estat el pilar que ens ha permès subsistir durant anys i que, al ritme actual, no ens garantitza un futur proper massa optimista.

