Diumenge 24 vair prometre un post quan m’acabes el llibre “Iceberg a la vista“. La realitat és que me’l vaig acabar el mateix diumenge 24 a la nit, però fins avui no he tingut temps per escriure el post.

Es tracta d’un llibre, com diu a la mateixa portada, de “principios para tomar decisiones sin hundirse”. Si bé està sobretot indicat per a persones amb càrrecs directius, també és cert que la majoria de principis que s’enumeren són aplicables per a qualsevol persona i en qualsevol àmbit de la seva vida, tant professional com privada.

Vaig tenir la sort de cursar un PDD a l’IESE, i la immensa sort de que el professor Miguel Ángel Ariño, Director del Departament d’Anàlisis de Decisions de l’IESE i co-autor del llibre, m’impartís l’assignatura “Análisis de decisiones”. Molt del que explica al llibre ja ens ho va dir a classe, però tot i això segueix sent molt recomanable llegir-lo (i rellegir-lo de tant en tant).

El llibre està escrit en un llenguatge molt amè i directe, i es pot llegir en un parell de tardes o nits sense cap problema.

Per acabar, us transcric l’índex, que no deixen de ser els 10 principis fonamentals per decidir amb eficàcia:
1. Preocupa’t per decidir bé més que per encertar.
2. Identifica clarament els teus objectius.
3. Planteja els teus problemes de forma realista.
4. No t’autoenganyis, és molt fàcil fer-ho.
5. Estigues atent només a la informació rellevant.
6. Reconeix l’incertesa i gestiona-la.
7. Sigues creatiu i genera alternatives.
8. Tingues en compte que les teves decisions tenen conseqüències
9. El que decideixis posa-ho en pràctica.
10. Sigues conscient de que no tot és racionalitat.

Res més, bona lectura.

Ah, i avui m’acabo l’altre llibre que us vaig anunciar que em compraria: “Ganar en la bolsa es posible“, de Josef Ajram. A veure si tinc temps d’escriure’n alguna cosa.

Anuncis