Pensava publicar aquest post “en directe” des de l’AVE de Barcelona a Madrid, però la targeta UMTS del portàtil m’ha deixat tirat i no ha funcionat.

He arribat a l’estació de Sants a les 8:10. He passat el control de seguretat en 10 segons aproximadament i no m’ha fet despullar com a l’aeroport. Ni cinturó, ni sabates, ni abric, ni americana a la cinta. Ni portàtil fora de la maleta. Ni portar la colònia, l’after shave i la pasta de dents en potets de mostra. Primera avantatge sobre el pont aeri.

Unes noies molt amables (molt, a anys llums de l’”amabilitat” d’Iberia) et van donant el bon dia des del control, abans de baixar les escales mecàniques que et porten a les andanes, mentre camines per l’andana, quan puges al cotxe.

Pujo al tren AVE3080. Cotxe 2. Preferent. Seient 6A. Ampli (igual que al pont aeri), net (calcat als Airbus 300), còmode (clavat a l’avió).

Amb puntualitat anglesa, el tren arrenca a les 8:30, seguint el mateix exemple de puntualitat de les companyies aèries en general. Per la megafonia (que se sent bé) ens expliquen que el tren va a Atocha (menys mal) i que el viatge durarà 2 hores i 38 minuts (entre vosaltres i jo, tots sabem que arribarem 5 minuts abans de l’horari previst, després ho comprovarem). Ens reparteixen la premsa i me n’adono que tot no pot ser perfecte: no els hi queden Vanguardias. Resignat, demano un Mundo i un País (una de foc i una de brases). Estic temptat d’agafar l’Sport però no m’atreveixo per si de cas em produeix alguna mena d’urticària. Després del gol il·legal d’ahir dels culés no tinc ganes de llegir tonteries. Es veu que això de marcar ajudant-se amb la mà està de moda a Can Barça (Messi el dia del Tamudazo, Henry a Saragossa fa un parell de setmanes i ahir a la nit el caçalleons per controlar la pilota). Bé, paro, que m’exalto i estic molt tranquil dalt del tren.

Quan portem deu minuts més o menys ens reparteixen la carta d’esmorzars. Sí senyor, podem escollir entre tres esmorzars diferents: Esmorzar Gurmet, Esmorzar Exprés Dolç o Esmorzar Exprés Salat.

El Gurmet es composa de “truita a la francesa sobre salsa del piquillo suau acompanyada de botifarra, carbassó i pebrot a la graella. I fruita tallada”. L’Exprés Dolç té “assortiment de brioxeria variada i iogurt” i el Salat “formatge manxego semicurat, formatge Mimolette, pernil cuit, raïm negre i fruita tallada”. Tot acompanyat amb la beguda que vulguis (incloent vi blanc, negre o rosat). A veure si endevineu el que he demanat.

Reparteixen auriculars (gratis, igualet que a l’avió). Hi ha vuit canals de música a cada seient (funcionen tots!) i un canal d’àudio per escoltar la peli que ens posaran. Es titula “Todos contra él” i és la típica de diumenge després de dinar de Tele 5 o Antena 3 sobre els típics adolescents d’institut. Equip de bàsquet, animadores, etc.

Acabem d’esmorzar i em poso a treballar amb el portàtil, parlo per móbil, una delícia.

Arribem a Atocha 5 minuts abans del previst. Són les 11:03.

L’experiència ha estat molt bona i ho penso repetir cada cop que vagi a Madrid. A la merda el Puente Aereo si no és estrictament necessari.

Anuncis